zaterdag 19 juli 2008

078 - 1967 - The Beatles - Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band

Wat kan ik nog toevoegen aan alles wat er over dit album is geschreven? "Sgt. Peppers" finisht traditiegetrouw in eender welk "beste album ooit"-lijstje erg hoog; terecht, want dit is qua creatief vermogen misschien wel het beste Beatles-album ooit. De songs zijn quasi perfect en zijn zo gekend dat er nog nauwelijks iets over moet geschreven worden.

Er is jammer genoeg één song die ervoor zorgt dat dit niet mijn favoriete album ooit is: Within You Without You. Ik erger me steeds dood aan de sitarklank in dit nummer, het duurt te lang én het gaat nergens heen. George Harrison heeft voor dit album enkel deze songs geschreven maar wat mij betreft had dit nergens voor nodig geweest.

Hierdoor zit ik halverwege steeds met een klein gevoel van ergernis, wat wel steeds opgelost wordt met het einde van het album dat ijzersterk is. Met andere woorden: is dit (voor mij dan toch) het beste Beatles-album ooit? Nee, dat moet nog steeds komen. Is dit een album dat boven zowat al de rest uitkomt wat ooit gemaakt is? Absoluut!

Punten: 9,5/10

Geen opmerkingen: