dinsdag 8 juli 2008

068 - 1966 - Paul Revere And The Raiders - Midnight Ride

Na The Mamas And The Papas is alles goed en dat geldt ook voor Paul Revere And The Raiders. De band mag dan misschien maar net zoveel street credibility hebben, maar tenminste weten ze toch dat er een beetje pit (KICKS!) in muziek mag zitten; ook al moet hij melodieus klinken om zoveel mogelijk hitpotentieel te hebben.

Op dit album zijn er alvast wel enkele toppers te vinden: de antidrugssong Kicks, Louie Go Home, Get It On en Take A Look At Yourself zijn aangename tot zelfs erg sterke (KICKS!) nummers. Het songpotentieel is ook erg breed: het ene moment luister je naar een nummer dat meer richting de garagerock nijgt, het andere gaat naar country terwijl je dan weer naar een echt popnummer luistert.

Jammer genoeg staat op dit album ook één van de meligste, meest anti-rock & roll-song ooit geschreven: Melody For An Unknown Girl. Dat een band die zo'n goeie songs (KICKS!) weet af te leveren tot zoiets in staat is...

Die ene song (KICKS!) is echter een absolute topper die zo'n stommiteit weer snel doet vergeten. Alvast een al bij al aangenaam album.

Punten: 8/10 (KICKS!)

1 opmerking:

GC zei

uit de context kan ik afleiden dat u de engelse versie vh boek bespreekt. staan daar ook belgische/nederlands groepen in, bv golden earring, raymond e.d.? ik stel de vraag omdat ik de nederlandstalige versie oot heb ingegekeken en daar effectief nederlandse en belgische groepen instaan. ik vroeg me af of dit een aanpassing was vh origineel, dan wel de oorspronkelijke inhoud.
bedankt, groetjes
fijne blog overigens, fijn onderwerp ook...