maandag 18 augustus 2008

105 - 1967 - The Jimi Hendrix Experience - Axis: Bold As Love

Jimi Hendrix, goh, ik vond hem altijd wat overroepen; tot ik enkele dagen geleden "Are You Experienced?" beluisterde. Het gitaarwerk was van ongekende kwaliteit, maar de kracht zat'm vooral in de goeie songs die op dat album staan.

Die kracht verwachtte ik opnieuw op "Axis: Bold As Love", maar tot mijn grote verbazing trof ik hier nauwelijks songs op die me echt omver bliezen. Het was allemaal wel leuk en aardig, maar het nummer waar ik dagen later nog mee in m'n kop zou zitten kwam ik op dit album allesbehalve tegen.

Daar staat wel het waanzinnige gitaarspel van Hendrix tegenover. Dat is op dit album tien keer zo indrukwekkend als op "Are You Experienced?". "Axis: Bold As Love" kan je dan ook beter typeren als een gitaar-gasme. Dit album is op gitaargebied één en al genieten en alleen daarom is het al uitstekend.

Geen songs deze keer, want nummers die boven andere uitsteken heb ik op dit album allesbehalve gehoord. Dit album moet je wél luisteren voor het schitterende Hendrix-gitaarspel! Let echter niet op de cover, wat een verschrikkelijk ontwerp.

Punten: 9,5/10

Geen opmerkingen: