In 2002 werd Queens Of The Stone Age met lof overladen omwille van het knappe concept op hun album "Songs For The Deaf": de radio als uitgangspunt voor het maken van een album. Dat is wat The Who 35 jaar eerder ook al deed op "The Who Sell Out". Rond de songs zitten radiojingles en reclames om het idee te geven dat je effectief naar de radio aan het luisteren bent. Dit hebben ze vooral in het eerste gedeelte van de plaat redelijk goed doorgetrokken, in het tweede deel verslapt het conceptidee wat.
De songs dan: erg goed wisselt zich hier af met eerder matig. Natuurlijk is dit op de radio ook het geval, maar op dat vlak had het concept niet doorgetrokken moeten worden. Toch geeft een nummer als Armenia City In The Sky me elke keer ik het hoor een fameuze energieboost. Ook I Can See For Miles, Our Love Was en Silas Stingy zijn erg leuke songs.
The Who had met "The Who Sell Out" een geweldig concept in handen, maar heeft dit toch niet tot in de puntjes uitgewerkt. Desalniettemin, leuk album.
Punten: 8/10
zondag 3 augustus 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten