zaterdag 2 augustus 2008

089 - 1967 - Pink Floyd - The Piper At The Gates Of Dawn

Ik heb het geprobeerd, echt waar, ik heb geprobeerd deze plaat goed te vinden. Pink Floyd mag dan door velen gezien worden als een waanzinnig geniale band, "The Piper At The Gates Of Daw" kan me niet overtuigen hen bij te treden.

Toch begint dit album uitstekend: Astronomy Divine bijvoorbeeld herbergt een fantastische riff en zo zijn er nog wel een aantal knappe elementen terug te vinden. Ik haak echter af bij Interstellar Overdrive. Dit nummer start ook weer veelbelovend, maar gaat dan totaal in de mist door het geƫxperimenteer en gejam van de band. Dit nummer gaat uiteindelijk nergens meer naartoe. Hetzelfde gevoel heb ik na het uitluisteren van de plaat: niet slecht, maar waar gaat het in godsnaam over.

Ik hoop dat de volgende platen van Pink Floyd me kunnen overtuigen om dit nogmaals te beluisteren. "The Piper At The Gates Of Dawn" was voor mij in ieder geval geen doorslaand succes.

Punten: 6,5/10

Geen opmerkingen: