zaterdag 7 juni 2008

035 - 1963 - The Beatles - With The Beatles

Wat ben ik blij dat ik met het vijfendertigste album onmiddellijk op het eerste album van The Beatles stoot. Hun Abbey Road, Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band, White Album en Revolver behoren al tot mijn all-time favorieten en daarnaast is Macca's solo-optreden in het Sportpaleis nog steeds één van de beste optredens die ik ooit gezien heb, zoniet hét beste.

Daar gaat deze blog natuurlijk niet over, maar wel over "With The Beatles". Aan mijn bovenstaande keuze van Beatles-albums merk je misschien dat ik enkel maar interesse had in het latere werk van The Beatles en het eerder ietwat links heb laten liggen, buiten de echte hitjes natuurlijk.

Toch is "With The Beatles" gevuld met een aantal erg goede nummers: de schitterende opener It Won't Be Long, gevolgd door All My Loving en het niet door McCartney of Lennon geschreven Please Mr. Postman. In het tweede deel vallen vooral I Wanna Be Your Man en de afsluiter Money op.

Toch staan er op deze plaat nog een aantal mindere nummers (Roll Over Beethoven, You've Really Got A Hold On Me), iets wat bij de latere platen niet meer het geval zou zijn. Toch is dit "With The Beatles" gewoon een verplichte plaat voor iedereen die van pop & rock houdt.

Punten: 9/10

Geen opmerkingen: