zaterdag 17 mei 2008

005 - 1956 - Fats Domino - This Is Fats Domino

Na de swing van Frank Sinatra, de rock'n'roll van Elvis, de country van The Louvin Brothers en jazz van Louis Prima is de R&B van Fats Domino het vijfde genre dat dit boek covert uit de jaren '50. Zeg nog eens dat er zoveel jaar terug geen muzikale verscheidenheid was!

Fats Domino heeft alvast één troef: zijn prachtige, relaxe stem. Genieten doe je sowieso wanneer je zijn muziek luistert, al kan ik maar moeilijk zeggen waarom. Op dit album klinkt het gewoon allemaal zo juist: de songs, de stem, de muzikale begeleiding; het is gewoon genieten van begin tot eind.

Vooral dat begin blijft hangen met de prachtige song Blueberry Hill, door liefhebbers aanzien als zijn beste werk en, voorzover ik het kan want ik ken natuurlijk slechts dit album, ik kan ze enkel maar bijtreden. Dit nummer kon ik blijven luisteren, terwijl de andere, hoewel goed, minder blijven hangen.

Punten: 7,5/10

Geen opmerkingen: