vrijdag 19 september 2008

137 - 1969 - Captain Beefheart And His Magic Band - Trout Mask Replica

Frank Zappa & The Mothers Of Invention vergden met hun plaat "We're Only In It For The Money" bijzonder veel van me. Soms gebeurt het dat er een plaat aan me voorbijkomt die écht teveel van me vraagt. Duke Ellington's "Ellington At Newport" was zo een plaat en Captain Beefheart's "Trout Mask Replica" is er opnieuw zo één.

Waar "We're Only In It For The Money" te beluisteren is voor een normale sterveling is "Trout Mask Replica" dat allerminst. Hier moet je ofwel zwaar voor aan de geestesverruimende middelen zitten om de gehele boodschap te verstaan of compleet gek zijn. De 28 (!!!!) nummers zijn op zogoed als geen enkel moment als "muziek" te herkennen, om compleet gek van te worden!

Captain Beefheart's "Safe As Milk" vond ik wel bijzonder interessant, deze is me net een brug te ver.

Punten: Onnodig, onbeluisterbaar

Geen opmerkingen: