zondag 7 september 2008

125 - 1968 - Simon And Garfunkel - Bookends

Op "Parsley, Sage, Rosemary And Thyme" was ik al helemaal verkocht aan Simon And Garfunkel. Ik concludeerde dat het een album was met twaalf bloedmooie nummers en dat het de perfecte introductie is voor een niet-kenner van hun werk.

Daar kom ik nu van terug: "Bookends" is namelijk nog mooier, nog perfecter én herbergt een hitje dat iedereen kent: Mrs. Robinson. Zelfs met de massa's airplay die het nummer heeft gekregen blijft dit gewoon prachtig, hoewel ik America en Overs nog net dat ietsje meer vind hebben.

Ik kan echter dezelfde conclusie trekken: op dit album staat geen slecht nummers, het is perfect in balans en herbergt opnieuw twaalf bloedmooie songs. Misschien een nog wel betere introductie voor zij bij wie de naam een belletje doet rinkelen maar verder niet veel van hun werk kent.

Punten: 9,5/10

Geen opmerkingen: