dinsdag 27 januari 2009

209 - 1971 - Yes - The Yes Album

Ik beken: ik heb altijd al een zwak gehad voor progressieve rock & metal. Rush is altijd één van mijn favoriete bands geweest (ik kijk nu al uit naar "2112") en ook bepaalde albums van Dream Theater kan ik wel waarderen. "The Yes Album" was dan ook een album dat voor mij voorbestemd was om van te houden.

En dat doe ik dan ook. Yours Is No Disgrace, Starship Trooper: A. Life Seeker / B.Disillusion / C. Wurm en Perpetual Change zijn songs die gewoon het hele genre definiëren: elk gaan ze een stuk over de vijf minuten, zitten er talloze tempowisselingen in en wordt voornamelijk de aandacht getrokken door het instrumentale kunnen van de bandleden (wankers!). Heerlijk gewoonweg!

Toch is er nog één minder nummer terug te vinden op dit album namelijk The Clap. Best jammer, maar toch is dit album zeker een érg genietbaar prog-album.

Punten: 8,5/10

Geen opmerkingen: