zaterdag 10 januari 2009

205 - 1971 - Jethro Tull - Aqualung

Nog zo'n band die ik eigenlijk allang een keer had moeten checken is Jethro Tull. Deze band komt regelmatig terug in reviews van één van mijn favoriete progressieve metalprojecten, namelijk Ayreon, maar het bleef voor mij toch steeds een blinde vlek.

Na een aantal keer "Aqualung" beluisterd te hebben, heb ik hier dan ook behoorlijk spijt van. Dit is namelijk een topalbum dat een staalkaart biedt van wat progressieve rock nu eigenlijk is. Daarnaast is hun mix met daarin ook de nodige folk verwerkt ook gewoonweg meeslepend waardoor je bij elke beluistering nieuwe elementen ontdekt.

De absolute toppers op "Aqualung" zijn voor mij Aqualung, Cross-Eyed Mary en My God; wat niet wegneemt dat ook de andere nummers de beluistering meer dan waard zijn.

Punten: 9,5/10

Geen opmerkingen: